vineri, 18 noiembrie 2011

ATENA

 
Atena  era una dintre cele mai mari divinităţi ale mitologiei greceşti, identificată de romani cu zeiţa Minerva. Era zeiţa înţelepciunii, pe care grecii o mai numeau şi Pallas Athena sau, pur şi simplu, Pallas.
Atena era fiica lui Zeus şi a lui Metis. Zeus a înghiţit-o însă pe Metis înainte ca aceasta să nască, astfel că Atena a ieşit direct din capul lui Zeus, cu arme şi armură cu tot. În momentul când a apărut pe lume, a slobozit un răcnet războinic, care a cutremurat cerul şi pământul. Atena era simbolul atributelor reunite ale părinţilor ei. Ea personifica forţa moştenită de la Zeus, îmbinată cu înţelepciunea şi prudenţa lui Metis.






Zeiţă războinică, reprezentată cu coif, suliţă şi egida pe care era zugrăvit capul Gorgonei Medusa, Atena a jucat un rol important în lupta împotriva giganţilor. Ea participă, de asemenea, la războiul troian alături de greci, pe care-i susţine, neputând uita jignirea adusă de Paris. Este cunoscută disputa dintre Atena şi Poseidon cu prilejul împărţirii diverselor regiuni ale Greciei. Cu această ocazie, consiliul zeilor a făgăduit să dea Attica aceluia din cei doi care-i va dărui bunul cel mai de preţ. Poseidon i-a dăruit calul, iar Atena măslinul, care avea să asigure prosperitatea locuitorilor. Ea a câştigat în felul acesta întrecerea şi a devenit patroana cetăţii Athenae, care-i poartă de atunci numele.



Atena era socotită protectoarea artelor frumoase, a meşteşugurilor, a literaturii şi a agriculturii, a oricărei acţiuni care presupunea ingeniozitate şi spirit de iniţiativă. Ea patrona viaţa socială şi cea statală, era sfătuitoarea grecilor adunaţi în areopag şi apărătoarea lor în războaie.

11 comentarii:

  1. au mintea mea barbatii sanatoasa de la zeita Atena gratuit 1900-vesnic cu semn[cu probe stiintifice dovezi vii la muzeu Sacerd VL etern si vesnic muzeale i.g duca vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  2. sint doctor alternativa-toporista cu documente stampilate hdrochinona sf Teonas,rmfb aici sat gratis,numai barbatii,au mintea mea steno[sa vada extrasul cat pe cat sume cum ce?]1900-vesnic ,,visul maicii Domnului,,!..

    RăspundețiȘtergere
  3. este cartea mea de Masuratori si clindon-serpar gheronda-vodita mucenitar-iconar,in metoc Frasin, a mea corecta sanatoasa probe stiintifice dovezi vii 1900-vesnic muzeale i.g duca gratis vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. au satenii aici sat cartile noastre in cui steno ale mele si parinti gratuit 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. de Mosii de Toamna,identic muzeal i.g duca roata traditiei mele scrisa steno,aici sat sef ALDE eu 1900-vesnic peste 93%vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. este pielea mea si ale parintilor sanatoase curate luminate Ceres planeta Pitica in muzeu Sacerd/Blid aici sat 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  7. noi,Rad,in casa asta avem stampile sovietice JV 1900-vesnic gratis.

    RăspundețiȘtergere
  8. sint obiectele noastre tot Pomelnicul ingropate in cimitirul de Stat la obelisc Capela[saracii] 1900-vesnic.Sa stiim vesnic tot.

    RăspundețiȘtergere
  9. eu Rad..am umplut toate vesmintele de sange si lat din lemn,la Stil,Randuiala,canoane, Cod,marfa corect de 17 CCR 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  10. au oamenii hartia mea UTC Mgd,scrisa corect ei marturi inregistrat foto Scoda regina evrei de nota 10 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. are mamai medicina mea faptica tati informatica mea faptica sotul informatica mea ziare faptica si eu stiintele lor faptice informatice comun si fiecare gratuite corecte de nota 10 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere