vineri, 18 noiembrie 2011

HERA

 
   Hera este în mitologia greacă zeiţa protectoare a căsniciei, a căminului şi a femeilor măritate, precum şi regina zeilor şi a oamenilor. La romani este identificată cu Iunona.
Hera a fost fiica lui Cronos şi a Rheei. Ea a fost înghiţită, la fel ca şi fraţii ei, de către tatăl lor, care se temea să nu fie detronat de fii săi. Fratele cel mai mic, Zeus, a fost salvat de mama sa, care i-a dat lui Cronos o piatră înfăşurată în scutece. În timpul luptei dintre Zeus şi Cronos, Hera a fost încredinţată zeiţei Tethys şi lui Oceanus, care au crescut-o. Mai târziu, ea s-a căsătorit cu fratele ei Zeus, devenind "soţia legitimă" a stăpânului lumii. În această calitate, ea era considerată protectoarea căminului, a căsătoriei şi, în general, a femeilor măritate. Cu Zeus, Hera a avut patru copii: pe Ares, Hebe, Hefaistos şi Eileithyia. Împărţind tronul, dar nu şi puterea marelui ei stăpân, Hera este adesea înfăţişată ca o soţie geloasă şi nesăbuit de violentă, care uşor se simte jignită şi nu pregetă să se răzbune crunt pentru toate infidelităţile săvârşite de soţul ei. Adeseori, mânia este capricioasă şi nejustificată.


Tempul Herei din Agrigento, Grecia Mare (Italia de Sud)Hera era recunoscută în toată Grecia, în special în oraşele Argos, Sparta şi Micene. Existau de asemenea temple în Samos, Olympia, Corint, Tiryns, Perachora şi Delos.
În perioada Greciei Arhaice, Hera a fost o deitate importantă pentru întreaga populaţie din Elada. Probabil cultul ei este mai vechi decât cel al lui Zeus. În poezia epică greacă, Hera îi adresează lui Zeus cuvinte grele, dar îl şi preamăreşte, precum fraza: "Eu sunt fiica cea mare a lui Cronos, şi nu sunt onorată doar pe pământ (pentru că sunt zeiţa căsniciei), ci şi pentru că sunt soţia ta şi tu eşti regele zeilor." din Iliada.


 

Este posibil ca zeiţa Hera să aibă rădăcini de dinainte de sosirea grecilor, la un popor matriarhal. De abia la venirea grecilor indo-europeni i-au fost introduse în cult în perioada ioniană sau miceniană.
Romanii au identificat-o cu zeiţa Iunona, regina oamenilor şi a zeilor în mitologia lor.


15 comentarii:

  1. sint comunista cu acte sa se stie adevarul 1980-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  2. sa stie oamenii chipul meu bisericesc 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. au barbatii gratuit informatica mea penticostala zidarii 1900-vesnic gratuit sa stie ce am,semne vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. este Scoala la adventisti infim ca pret gratuit a coanei M.R copil 1900-vesnic[toti marturi cu dovezi stiintifice vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  5. au oamenii cruciulita mea in inima 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. are mama si tata legea facturile si tribunalul meu casimist valbist[sa le scrie in palme tot] 1900-vesnic.Au foile mele matricole de nota 10 integrale in cap vesnic[au parintii procuratura mea de bine rau feriire justitie 1900-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  7. au lista mea medicamente in inima vanzatoria casa mea comert retea comercila,mecanica croitoria farmacia si actele care le-am dat lor la stentor exarh si notar le au si-n inima sa stie parintii 1900-vesnic[sa stie cauzele vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  8. au parintii si sotul ajutorul ce le-am dat in depozit notarial integral muzeal i.g duca gratuit stentor exarh notar 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. am cercei bereta cordeluta bentita brosa vestuta esarfa utc gat,1900-vesnic eu parinti sot ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  10. am luat padina de langa casa am inchis desfiintat vesnic poarta scara,am luat cimitirul vesnic cu caietul video culte si groapa dl Ma,arendate la nemti la tara cu doua gradini garant banci institutionalizare la fel cimitir si luat casa forest,arenda,sintem mutati profesionala Troin,eu parinti sot ajutor,eu parinti sot ajutor 1900-vesnic[scrie pe parta lor loturi vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. am pus piatra hotar am contestat notarial popi eu parinti am pus piroane notar CFR,am facut tichet zidar sporturi[sa scrie in palme la toti 1900-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  12. avem carnete de pensionari[ cate doua]cec/pttr, eu parinti bunici sot ajutor strabunici 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  13. avem trampe acte documente chitante restul la stentor notar exarh eu sot ajutor avem semne maini chipuri voce culori modele miros comportament psihologie mantre caite peceti sf botez SISTEMELE mele munca sa stie tot clar cu judecata eu parinti sot ajutor bunici strabunici 1700-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  14. sintem ortdodcsi cu acte episcopie eu parinti bunici sot ajutor strabunici cu semne mantre caite peceti sf botez 1700-vesnic colo-n cui icoana vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  15. sintem,,tritoni,,de bine rau fericire frumos justitie schema logica evanghelii catolice eu parinti sot 1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere